Thursday, May 3, 2012

Maher Zain 'Forgive Me'

Assalammualaikum w.b.t buat anda yang sudi meluangkan masa membaca blog RNS ni. ^_^

Dah dapatkan album baru Maher Zain yang terbaru berjudul 'Forgive Me'? Kalau belum, cepat-cepat dapatkan satu or hadiahkan buat sahabat dan ahli keluarga. 

Actually macam mana RNS boleh terpikat nak beli album ni? Hmm startnya from attending Fiqh Medic dekat IMU. First time dengar lagu Maher Zain 'Number One For Me' dah mula jatuh hati pada lirik yang tersirat dalam lagu tu. Sangat menyentuh hati.

Kenapa mesti dapatkan yang original? Sedangkan boleh je download mp3 from internet kan? Well seriously dengan harga RM29.90 RNS tak rasa rugi sebab rasa puas hati bila kita usaha untuk dapatkan sesuatu yang tulen. Tambahan lagi RNS nak support Maher Zain so that he can continue his creativeness in creating a song for Muslim soul yang pada masa sama spreads the Da'wah to all over the world. (Cewahh.. padahal nak cover album tu sangat2! haha)




Jom kali ni RNS nak kongsikan dengan pembaca semua senarai lagunya.

1. Ku Milik-Mu
2. Number One For Me
3. Mawlaya
4. My Little Girl feat. Aya Zain
5. Forgive Me
6. One Big Family
7. Assalamu Alayka
8. Paradise
9. Masha Allah
10. Radhitu Billahi Rabba
11. Freedom
12. So Soon
13. Muhammad S.A.W
14. Tuntunku Kepada-Mu

Kalau perasan ada dua lagu dalam Bahasa kita kan? To be specific actually those two songs lyrics are adaptation from Novia Stephani (an Indonesian i guess..) tapi lyrics, melody and arrangement from Maher Zain, Bara Kherigi and Bilal Hajji sendiri.

Lagu no. 4, My Little Girl tu berkisar tentang doa seorang ayah untuk anaknya.

Lagu no. 6, One Big Family tu RNS rasa penulis nak mengajak kita seluruh umat Islam agar bersatu as one part of big family.

Lagu no. 12, So Soon mengingatkan kita supaya kembali bersemangat dan teruskan hidup apabila orang yang kita sayangi kembali menemui Ilahi. Good song :)

Okay, itu antara lagu-lagu yang RNS terkesan dengan liriknya. Yang lain-lain tu pun best jugak. Contohnya lagu Freedom pun RNS suka. Senang nak kata semua lah suka. :)


Apa lagi tunggu? Jom ramai-ramai support Maher Zain :) These are the kind of songs yang sepatutnya kita semua selalu dengarkan. Hati kita akan selalu tenang dan membuatkan kita fikir akan apa yang cuba disampaikan. Betul kan?


Ooh sebelum tu, find out more at www.maherzain.com


p/s: sambil tulis post ni, sambil tu jugaklah 'dok' bukak je lagu Maher Zain ^_^


2 comments: