Friday, October 7, 2011

Selesainya Minggu Orientasi

Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah, berakhir sudah minggu orientasi pelajar baru MBBS.. Hurm.. nak cakap apa ya? Rasa seronok juga sebab nak mula kelas. Tapi pada masa yang sama rasa sedih jugak sebab kami semua tak berpeluang untuk berkumpul lagi ramai-ramai walaupun satu batch. Selepas ni semua pelajar MBBS phase 1 yang seramai 135 orang dan semua pelajar intake Mei akan dibahagikan mengikut kumpulan belajar masing-masing.

Kalau nak cerita, memang entah sampai bila lah nak habis kan. Sepanjang 2 minggu berorientasi memang terlalu banyak kenangan bersama kawan-kawan baru. Memang tempat belajar kali ni, RNS tak ada kawan-kawan dari sekolah yang sama. Kalau dari Asasi UiTM memanglah ada. Itupun baru kenal. Apapun, bersyukur sangat sebab di sekeliling RNS semuanya baik-baik belaka. 

Kadang-kadang RNS rasa rendah diri sangat belajar di sini. Rata-ratanya ada yang lepasan ijazah dan diploma. Tak lupa jugak lepasan IB dari kolej mara. Kalau nak dibandingkan dengan RNS, memang mereka lebih berpengalaman dan lebih berilmu. Walaubagaimanapun, perbezaan-perbezaan inilah yang membuatkan kita belajar mengenali latar belakang kehidupan orang lain.

Meskipun sudah mula belajar, RNS amat berharap masih dapat meluangkan masa untuk berkongsi ilmu dengan pembaca semua. Mungkin lepas ni lebih banyak post yang berkaitan perubatan atau my life as a 'doctor in the making'. Yang penting, RNS akan cuba berkongsi input yang berguna untuk kita semua. InsyaAllah. Doakan kejayaan RNS ya dalam perjuangan ini.. Semoga lebih banyak doktor-doktor muslim yang lahir pada masa akan datang kerana sesungguhnya tanggungjawab melaksanakan fardu kifayah itu tidak semua mampu melaksanakannya.. Amin. =)

Faculty orientation- Third place winner goes to our group "Lion King". Thank you everyone for the superb cooperation! 


3 comments:

  1. good luck. waiting for posts :)

    ReplyDelete
  2. thannks yana. I will wait for your post jugak bila dah start medic nanti.!

    ReplyDelete