Thursday, October 29, 2015

Nekad





Selagi bergelar hamba, pasti akan ada cacat celanya.
Kalau ingin cari kesempurnaan, kita hanya akan jumpa pada sifat Allah.

Apa yang aku minta sekarang ini, agar Allah pertemukan seseorang yang boleh menjadi pelengkap bagi kelemahan diriku. Dan aku juga menjadi pelengkap bagi 
kelemahan dirinya.

Tak perlu aku kejar sesuatu yang belum pasti milikku, kerana aku pasti akan kecewa andai aku tidak dapat apa yang aku harapkan.

Insecurities will always remain. Instead, you will only feel secure when you are whole heartedly put your trust in Allah. Choose Him over something else in this world. No compromise! And He will definitely choose something beautiful for you, more than you can ever imagine. If not in this world, surely it will be in the Akhirah.

I made a mistake. And its Allah who brings me back to the right path. Kadang ada sesuatu yang tak terucap dengan kata, tetapi bisa tergambar melalui mata yang melihat, dan hati yang merasa.

Hanya Tuhan yang tahu.

No comments:

Post a Comment