Tuesday, April 20, 2010

#1 Satu Permulaan

Assalamualaikum w.b.t

Pertama sekali kepada Allah jualah kita memohon perlindungan daripada segala perkara-perkara yang tidak diredhaiNYA. RNS harap dengan mencipta blog ni, dapatlah kiranya RNS berkongsi ilmu dengan semua pembaca selain berkongsi kisah kehidupan yang boleh kita jadikan iktibar..

Okaylah rasanya bosan juga kalau gunakan bahasa yang agak formal dalam blog ni.. RNS tahu zaman sekarang remaja lebih cenderung dan berminat dengan gaya bahasa santai. Justeru dalam blog Tinta Seorang Gadis Sederhana (TSGS) ni RNS akan cuba gunakan bahasa yang sejiwa dengan kehendak remaja supaya mesej yang cuba RNS mudah diterima dan menyentuh hati semua.. Tetapi dalam masa yang sama, RNS akan seboleh-bolehnya menggunakan Bahasa Melayu dengan cara yang betul dalam sesetengah post dalam blog ni. Bukannya apa, RNS nak juga jaga bahasa kita ni..

So senang cerita RNS akan guna bahasa santai kita waktu post tentang daily life.. Kalau post tentang ilmu tu RNS akan guna bahasa kebangsaan kita dengan sebaik-baiknya.. Apa yang RNS harapkan supaya you all semua tak bosan dengan blog TSGS yang x seberapa ni okay.. Apa-apa komen sangat-sangat dialu-alukan..

Terima kasih sebab setia membaca..

Salam.


2 comments:

  1. salam syamim....usaha yg baik dan mantap!alhamdulillah, hasil manfaat cuti lps spm ya.
    teruskan menulis, kerana mmg byk yg akn kita belajar bila mula berblogging ni..

    keep it up ya!!


    luv you always,
    sis Huda,
    Dublin.

    ReplyDelete